Skip to main content

Animatsioon "Lõbusad päkapikud"

Tegin koos oma 8 aastase tütrega armsa jõulude teemalise animatsiooni. Idee ja ümarnukkude liigutamine lapse poolt. Pildistasin ja monteerisin ise. 



Heli -  Lasteekraani muusikastuudio 5a koor - "Lõbusad päkapikud"


 

 Milliseid digipädevusi, lähtuvalt õpetaja tase 7 kutsestandardist, animatsiooni loomise protsess arendas? 
Õpetaja on teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimisel;
lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodid;
valib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobiva;
kasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamiseks;

Õpetaja digipädevused : 
Multimeedia vahendite (animatsioon, video, heli) otsimine, hindamine, valimine, loomine, kohandamine, haldamine, kaitsmine ja jagamine on olulised oskused digiõppevara valdkonnas.
Multimeedia vahendeid saab kasutada õpetamise tõhustamiseks, uute õppemeetodite väljatöötamiseks ja katsetamiseks, õppijate juhendamisel ja nõustamisel, koostöös õppimise edendamiseks ning enesejuhitud õppija toetamiseks.
Multimeedia vahendid võimaldavad muuta õppimist toetavaks ja kokkuvõtvaks hindamiseks, suurendades hindamismeetodite mitmekülgsust ja sobilikkust.


Milliseid tehnilisi oskusi õppisid või täiendasid?
Õppisin kasutama StopMotion rakendust, tehtud piltide kustutamist, dubleerimist ning kiiruse muutmist. 

Kuidas toetas animatsiooni loomine sinu pedagoogilist meisterlikkust?
Animatsiooni loomine aitab õpetajal muuta õppimist mitmekesisemaks ja põnevamaks, tõsta õpilaste digipädevuste oskusi ning koostöö tegemise oskust, arendada loovust ja planeerimisoskust. 


 Kas ja kuidas saaksid seda protsessi rakendada õppetöös, et toetada õppija digipädevust?
Õpilase digipädevusmudel hõlmab erinevaid oskusi, mis on vajalikud digimaailmas toimetulekuks. Multimeedia oskused on olulised mitmete digipädevuse valdkondade kontekstis:
Multimeediat saab kasutada suhtlemiseks, info jagamiseks ja koostööks digikeskkonnas. Näiteks saavad õpilased luua multimeedia esitlusi, videoid ja animatsioone, mida jagada teistega.
Multimeedia on oluline osa digisisu loomisest. Õpistsenaariumis keskendutakse stop motion animatsioonile, mis on üks viis digisisu loomiseks. Õpilased õpivad fotosid ja videoklippe tegema, lihtsat animatsiooni looma, ning heli salvestama. Samuti peavad nad arvestama autoriõiguse põhimõtetega.
Multimeedia loomisel ja kasutamisel tuleb arvestada digitaalse turvalisusega. Näiteks tuleb olla ettevaatlik tundmatute failide allalaadimisega ja oma isikliku info jagamisega internetis. Õpistsenaariumis rõhutatakse vajadust teavitada täiskasvanut, kui digiseade ei tööta korralikult või on kahtlusi internetis leiduva info osas.
Multimeedia vahendite kasutamine eeldab probleemilahendusoskust. Näiteks peab õpilane oskama lahendada tehnilisi tõrkeid, valida sobivaid vahendeid ja kohandada neid vastavalt oma vajadustele. Õpistsenaariumis on oluline õpetada lastele digiseadmete põhifunktsioonide kasutamist, nt rakenduste avamine ja sulgemine, seadmete sisse- ja väljalülitamine ning laadimine.
Lisaks aitab multimeedia kasutamine õppetöös arendada õpilase loovust, kriitilist mõtlemist, suhtlemisoskust ja koostööd. (Haridus- ja Noorteamet, 2021)

 Milline oli animatsiooni loomise protsess (mis õnnestus, mida õppisid ja mis läks kehvasti)?
Heli ja pilt oleksid võinud pisut paremini kokku minna, selleks teinekord tuleks heli kuulata üle sekundite kaupa, et planeerida animatsiooni liikuva pildi ja laulusõnade kokku minekut. Meie videos oli päkapikkude pildile ilmumine juba sel ajal kui laulusisus oli piparkoogivormide osa. Laps see-eest jäi tööga väga rahule. Samuti oleksin teinud video nii, et kaamera pilt oleks põiki, aga kuna meie "stuudio" oli niivõrd kitsas, siis korrektse tasuta tõttu tuli pildistada püstises asendis. 

Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olul...

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaal...

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tüt...