Tegin koos oma 8 aastase tütrega armsa jõulude teemalise animatsiooni. Idee ja
ümarnukkude liigutamine lapse poolt.
Pildistasin ja monteerisin ise.
Heli - Lasteekraani muusikastuudio 5a koor - "Lõbusad päkapikud"
Milliseid
digipädevusi, lähtuvalt õpetaja tase 7 kutsestandardist, animatsiooni loomise
protsess arendas?
Õpetaja on teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimisel;
lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodid;
valib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobiva;
kasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamiseks;
Õpetaja digipädevused :
Multimeedia vahendite (animatsioon, video, heli) otsimine, hindamine, valimine, loomine, kohandamine, haldamine, kaitsmine ja jagamine on olulised oskused digiõppevara valdkonnas.
Multimeedia vahendeid saab kasutada õpetamise tõhustamiseks, uute õppemeetodite väljatöötamiseks ja katsetamiseks, õppijate juhendamisel ja nõustamisel, koostöös õppimise edendamiseks ning enesejuhitud õppija toetamiseks.
Multimeedia vahendid võimaldavad muuta õppimist toetavaks ja kokkuvõtvaks hindamiseks, suurendades hindamismeetodite mitmekülgsust ja sobilikkust.
Milliseid tehnilisi oskusi õppisid või täiendasid?
Õppisin kasutama StopMotion rakendust, tehtud piltide kustutamist, dubleerimist ning kiiruse muutmist.
Kuidas
toetas animatsiooni loomine sinu pedagoogilist meisterlikkust?
Animatsiooni loomine aitab õpetajal muuta õppimist mitmekesisemaks ja põnevamaks, tõsta õpilaste digipädevuste oskusi ning koostöö tegemise oskust, arendada loovust ja planeerimisoskust.
Kas ja kuidas
saaksid seda protsessi rakendada õppetöös, et toetada õppija digipädevust?
Õpilase digipädevusmudel hõlmab erinevaid oskusi, mis on vajalikud digimaailmas toimetulekuks. Multimeedia oskused on olulised mitmete digipädevuse valdkondade kontekstis:
Multimeediat saab kasutada suhtlemiseks, info jagamiseks ja koostööks digikeskkonnas. Näiteks saavad õpilased luua multimeedia esitlusi, videoid ja animatsioone, mida jagada teistega.
Multimeedia on oluline osa digisisu loomisest. Õpistsenaariumis keskendutakse stop motion animatsioonile, mis on üks viis digisisu loomiseks. Õpilased õpivad fotosid ja videoklippe tegema, lihtsat animatsiooni looma, ning heli salvestama. Samuti peavad nad arvestama autoriõiguse põhimõtetega.
Multimeedia loomisel ja kasutamisel tuleb arvestada digitaalse turvalisusega. Näiteks tuleb olla ettevaatlik tundmatute failide allalaadimisega ja oma isikliku info jagamisega internetis. Õpistsenaariumis rõhutatakse vajadust teavitada täiskasvanut, kui digiseade ei tööta korralikult või on kahtlusi internetis leiduva info osas.
Multimeedia vahendite kasutamine eeldab probleemilahendusoskust. Näiteks peab õpilane oskama lahendada tehnilisi tõrkeid, valida sobivaid vahendeid ja kohandada neid vastavalt oma vajadustele. Õpistsenaariumis on oluline õpetada lastele digiseadmete põhifunktsioonide kasutamist, nt rakenduste avamine ja sulgemine, seadmete sisse- ja väljalülitamine ning laadimine.
Lisaks aitab multimeedia kasutamine õppetöös arendada õpilase loovust, kriitilist mõtlemist, suhtlemisoskust ja koostööd. (Haridus- ja Noorteamet, 2021)
Milline oli animatsiooni loomise protsess (mis õnnestus, mida õppisid ja mis
läks kehvasti)?
Heli ja pilt oleksid võinud pisut paremini kokku minna, selleks teinekord tuleks heli kuulata üle sekundite kaupa, et planeerida animatsiooni liikuva pildi ja laulusõnade kokku minekut. Meie videos oli päkapikkude pildile ilmumine juba sel ajal kui laulusisus oli piparkoogivormide osa. Laps see-eest jäi tööga väga rahule. Samuti oleksin teinud video nii, et kaamera pilt oleks põiki, aga kuna meie "stuudio" oli niivõrd kitsas, siis korrektse tasuta tõttu tuli pildistada püstises asendis.
Comments
Post a Comment