Skip to main content

Animatsioon "Lõbusad päkapikud"

Tegin koos oma 8 aastase tütrega armsa jõulude teemalise animatsiooni. Idee ja ümarnukkude liigutamine lapse poolt. Pildistasin ja monteerisin ise. 



Heli -  Lasteekraani muusikastuudio 5a koor - "Lõbusad päkapikud"


 

 Milliseid digipädevusi, lähtuvalt õpetaja tase 7 kutsestandardist, animatsiooni loomise protsess arendas? 
Õpetaja on teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimisel;
lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodid;
valib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobiva;
kasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamiseks;

Õpetaja digipädevused : 
Multimeedia vahendite (animatsioon, video, heli) otsimine, hindamine, valimine, loomine, kohandamine, haldamine, kaitsmine ja jagamine on olulised oskused digiõppevara valdkonnas.
Multimeedia vahendeid saab kasutada õpetamise tõhustamiseks, uute õppemeetodite väljatöötamiseks ja katsetamiseks, õppijate juhendamisel ja nõustamisel, koostöös õppimise edendamiseks ning enesejuhitud õppija toetamiseks.
Multimeedia vahendid võimaldavad muuta õppimist toetavaks ja kokkuvõtvaks hindamiseks, suurendades hindamismeetodite mitmekülgsust ja sobilikkust.


Milliseid tehnilisi oskusi õppisid või täiendasid?
Õppisin kasutama StopMotion rakendust, tehtud piltide kustutamist, dubleerimist ning kiiruse muutmist. 

Kuidas toetas animatsiooni loomine sinu pedagoogilist meisterlikkust?
Animatsiooni loomine aitab õpetajal muuta õppimist mitmekesisemaks ja põnevamaks, tõsta õpilaste digipädevuste oskusi ning koostöö tegemise oskust, arendada loovust ja planeerimisoskust. 


 Kas ja kuidas saaksid seda protsessi rakendada õppetöös, et toetada õppija digipädevust?
Õpilase digipädevusmudel hõlmab erinevaid oskusi, mis on vajalikud digimaailmas toimetulekuks. Multimeedia oskused on olulised mitmete digipädevuse valdkondade kontekstis:
Multimeediat saab kasutada suhtlemiseks, info jagamiseks ja koostööks digikeskkonnas. Näiteks saavad õpilased luua multimeedia esitlusi, videoid ja animatsioone, mida jagada teistega.
Multimeedia on oluline osa digisisu loomisest. Õpistsenaariumis keskendutakse stop motion animatsioonile, mis on üks viis digisisu loomiseks. Õpilased õpivad fotosid ja videoklippe tegema, lihtsat animatsiooni looma, ning heli salvestama. Samuti peavad nad arvestama autoriõiguse põhimõtetega.
Multimeedia loomisel ja kasutamisel tuleb arvestada digitaalse turvalisusega. Näiteks tuleb olla ettevaatlik tundmatute failide allalaadimisega ja oma isikliku info jagamisega internetis. Õpistsenaariumis rõhutatakse vajadust teavitada täiskasvanut, kui digiseade ei tööta korralikult või on kahtlusi internetis leiduva info osas.
Multimeedia vahendite kasutamine eeldab probleemilahendusoskust. Näiteks peab õpilane oskama lahendada tehnilisi tõrkeid, valida sobivaid vahendeid ja kohandada neid vastavalt oma vajadustele. Õpistsenaariumis on oluline õpetada lastele digiseadmete põhifunktsioonide kasutamist, nt rakenduste avamine ja sulgemine, seadmete sisse- ja väljalülitamine ning laadimine.
Lisaks aitab multimeedia kasutamine õppetöös arendada õpilase loovust, kriitilist mõtlemist, suhtlemisoskust ja koostööd. (Haridus- ja Noorteamet, 2021)

 Milline oli animatsiooni loomise protsess (mis õnnestus, mida õppisid ja mis läks kehvasti)?
Heli ja pilt oleksid võinud pisut paremini kokku minna, selleks teinekord tuleks heli kuulata üle sekundite kaupa, et planeerida animatsiooni liikuva pildi ja laulusõnade kokku minekut. Meie videos oli päkapikkude pildile ilmumine juba sel ajal kui laulusisus oli piparkoogivormide osa. Laps see-eest jäi tööga väga rahule. Samuti oleksin teinud video nii, et kaamera pilt oleks põiki, aga kuna meie "stuudio" oli niivõrd kitsas, siis korrektse tasuta tõttu tuli pildistada püstises asendis. 

Comments

Popular posts from this blog

Õppetegevus "Punamütsike metsateel"

  ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA   Teema/temaatika: Punamütsike metsateel Laste vanus:  4-5   Tunnetus- ja õpioskused ·       Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega  ·       Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit .       Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada;    Sotsiaalsed ja enesekohased oskused ·    Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega, ·    Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd    Mänguoskused ·      Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;  ·     Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada   Mina ja keskkond ·    Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast k...

Nutiseadmed õppeprotsessid - GPS kunst

 Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas.  Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse.  Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga.  Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:  *Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda.  * Laps kirjeldab kodukoha loodust.  * Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm; * Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita. Matemaatika eesmärgid: *Laps teab numbrit 8 Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi.  Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju.  Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata.  Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedal...

Classroomscreeni

Katsetasin Classroomscreen võimalusi Mulle meeldib erinevate taust ade valimise võimalus, samas tundub, et osad taustad ei ole hea pildi kvaliteediga. Lasteaias või ka koolis töötades tundub väga super vahend, classroomiscreenis olev sound level, eriti lärmaka rühma puhul. Hea soodne (tasuta) võimalus rühma müravabaks muutmiseks,  samuti kasutaksin edaspidises töös nii küsimustik u loomise võimalust kui ka nimede juhuslikku valikut .  Mulle väga meeldib ka piltide lisamise võimalus õppetegevuste visualiseerimiseks. Lisaks ka video lisamise võimalus. Hea, kui ei pea mitu erinevat "tabi" lahti olema, vaid kõik ühel erkaanil.  Pilte ja videoid lisades, pean lähtuma BIK kriteeriumitest - eriti tähelepanelik pean olema linkidega ja nende toimimise üles kontrollima -  Tagamaks, et lapse ohutus on prioriteet  Veendumaks, et sisu ei ole alaealistele kahjulik: see ei sisalda solvavat materjali ega muid kahjulikke elemente (nt pornograafia, rassistlik/vägivaldne/solvav...