Skip to main content

KAHOOT MÄNG

 

Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu. 



Mäng asub siin.


Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas). 

Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti. 

 (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:
  1) tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;
  2) saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;
  3) suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;
  4) jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olulised detailid, vahendab ka oma tundeid;
  5) kasutab kõnes aktiivselt liitlauseid;
  6) kasutab kõnes kõiki käände- ja pöördevorme ainsuses ja mitmuses;
  7) valdab suhtlemiseks piisavat sõnavara ja suudab vajadusel ise sõnu moodustada;
  8) hääldab oma kõnes ja etteöeldud sõnade kordamisel õigesti kõiki emakeele häälikuid;
  9) tunneb tähti ja veerib kokku 1–2-silbilisi sõnu, tunneb kirjapildis ära mõned sõnad;
  10) kirjutab joonistähtedega 1–2-silbilisi sõnu õigesti järjestatud ühekordsete tähtedega;
  11) teab peast emakeelseid luuletusi ja laule.


 (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:
  1) tutvustab ja kirjeldab iseennast, enda omadusi, huvisid jms;
  2) kirjeldab oma kodu, perekonda ja peretraditsioone;
  3) nimetab ja kirjeldab erinevaid ameteid;
  4) nimetab Eesti riiklikke sümboleid ja rahvatraditsioone;
  5) mõistab, et inimesed on erinevad ning neil on erinevad vajadused;
  6) oskab eristada igapäevaelus tervisele kasulikku ja kahjulikku; (nt. riietumine sügisel)
  7) julgeb keelduda (ühis)tegevus(t)est, kui osalemine on ennast ja teisi kahjustav või ohtlik;
  8) kirjeldab, kuidas ümbritsev keskkond ja inimeste käitumine võib mõjutada tervist;
  9) järgib isikliku hügieeni nõudeid, sealhulgas hammaste hoidmist ja hooldamist;
  10) suhtub ümbritsevasse keskkonda hoolivalt ning käitub seda säästvalt;
  11) kirjeldab kodukoha loodust, tuntumaid taimi, seeni ja loomi; (nt. sügisannid)
  12) kirjeldab loodust ja inimeste tegevusi erinevates ajatsüklites: ööpäev, nädal, aastaring;
  13) selgitab, miks on valgus, temperatuur, vesi, muld ning õhk taimedele, loomadele ja inimestele tähtsad;
  14) selgitab ilmastikunähtuste sõltuvust aastaaegadest, öö ja päeva vaheldumisest;
  15) mõistab ja märkab enda ja teiste tegevuse mõju ja tagajärgi keskkonnale;
  16) kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm;
  17) teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita.


(4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:
  1) määrab esemete hulga ühiseid tunnuseid ja jaotab esemeid kahe erineva tunnuse järgi;
  2) võrdleb hulki, kasutades mõisteid rohkem, vähem, võrdselt;
  3) teeb 12 piires loendamise teel kindlaks esemete arvu, teab arvude 1–12 järjestust ja tunneb numbrimärke ning oskab neid kirjutada;
  4) liidab ja lahutab 5 piires ning tunneb märke + , –, =;
  5) koostab kahe esemete hulga järgi matemaatilisi jutukesi;
  6) järjestab kuni viit eset suuruse järgi (pikkus, laius, kõrgus jm);
  7) rühmitab esemeid asendi ning nähtusi ja tegevusi ajatunnuse järgi;
  8) kirjeldab enda asukohta ümbritsevate esemete suhtes, orienteerub ruumis, õuealal ja paberil;
  9) oskab öelda kellaaega täistundides;
  10) nimetab nädalapäevi, kuid, aastaaegu, teab oma sünnikuud ja -päeva;
  11) mõõdab esemete pikkust kokkulepitud mõõduühikuga (samm, pulk, nöör vms);
  12) eristab enamkasutatavaid raha- ning mõõtühikuid (kroon, sent, meeter, liiter, kilogramm) ja teab, kuidas ning kus neid ühikuid kasutatakse;
  13) leiab erinevate kujundite hulgast ringi, kolmnurga, ristküliku, ruudu ning kera ja kuubi, kirjeldab neid kujundeid.

Digipädevustest lähtuvalt eesmärgid: 


2.4. Koostöö digitehnoloogia toel – õpilane kasutab digivahendeid meeskonnatööks ning ressursside, digitaalsete materjalide ja teadmiste koosloomeks. Õpilane teeb teistega koostööd etteantud keskkonnas (nt digitaalne suhtlus või lokaalne töö digivahenditega).

4. Turvalisus 4.1. Seadmete kaitsmine – õpilane rakendab ohutus- ja turvameetmeid, et vältida füüsilisi ning virtuaalseid riske. Õpilane: 1) kasutab digivahendeid kodus ja koolis heaperemehelikult;  


Refleksioon 

Katsentasin mängu kahe erineva 7 aastase tüdrukuga, kes on juba küll koolilapsed. 
Neile mäng ise probleeme ja raskusi ei valmistanud, pigem arvasid mõlemad lapsed, et tegemist oli liiga lihtsa mänguga ja lihtsaks muutis mängu veel omakorda küsimusi illustreerivate piltide olemasolu. 
Lugemist oli palju neil, aga kuna tegemist usinate tüdrukutega, siis see ei osutunud keeruliseks. Samas näen - et lasteaias oleks lugemisel abi vaja, kas tublimast õpilasest või õpetajate ette lugemisest, vähemalt küsimuste näol. 
Ajapiirang tundus olevat piisav ja lastele väga meeldis ka lõppskoori nägemine ning punktide kogumine. 


Comments

Popular posts from this blog

Õppetegevus "Punamütsike metsateel"

  ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA   Teema/temaatika: Punamütsike metsateel Laste vanus:  4-5   Tunnetus- ja õpioskused ·       Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega  ·       Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit .       Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada;    Sotsiaalsed ja enesekohased oskused ·    Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega, ·    Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd    Mänguoskused ·      Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;  ·     Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada   Mina ja keskkond ·    Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast k...

Nutiseadmed õppeprotsessid - GPS kunst

 Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas.  Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse.  Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga.  Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:  *Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda.  * Laps kirjeldab kodukoha loodust.  * Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm; * Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita. Matemaatika eesmärgid: *Laps teab numbrit 8 Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi.  Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju.  Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata.  Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedal...

Classroomscreeni

Katsetasin Classroomscreen võimalusi Mulle meeldib erinevate taust ade valimise võimalus, samas tundub, et osad taustad ei ole hea pildi kvaliteediga. Lasteaias või ka koolis töötades tundub väga super vahend, classroomiscreenis olev sound level, eriti lärmaka rühma puhul. Hea soodne (tasuta) võimalus rühma müravabaks muutmiseks,  samuti kasutaksin edaspidises töös nii küsimustik u loomise võimalust kui ka nimede juhuslikku valikut .  Mulle väga meeldib ka piltide lisamise võimalus õppetegevuste visualiseerimiseks. Lisaks ka video lisamise võimalus. Hea, kui ei pea mitu erinevat "tabi" lahti olema, vaid kõik ühel erkaanil.  Pilte ja videoid lisades, pean lähtuma BIK kriteeriumitest - eriti tähelepanelik pean olema linkidega ja nende toimimise üles kontrollima -  Tagamaks, et lapse ohutus on prioriteet  Veendumaks, et sisu ei ole alaealistele kahjulik: see ei sisalda solvavat materjali ega muid kahjulikke elemente (nt pornograafia, rassistlik/vägivaldne/solvav...