Skip to main content

Classroomscreeni

Katsetasin Classroomscreen võimalusi




Mulle meeldib erinevate taustade valimise võimalus, samas tundub, et osad taustad ei ole hea pildi kvaliteediga. Lasteaias või ka koolis töötades tundub väga super vahend, classroomiscreenis olev sound level, eriti lärmaka rühma puhul. Hea soodne (tasuta) võimalus rühma müravabaks muutmiseks, 

samuti kasutaksin edaspidises töös nii küsimustiku loomise võimalust kui ka nimede juhuslikku valikut

Mulle väga meeldib ka piltide lisamise võimalus õppetegevuste visualiseerimiseks. Lisaks ka video lisamise võimalus. Hea, kui ei pea mitu erinevat "tabi" lahti olema, vaid kõik ühel erkaanil. 
Pilte ja videoid lisades, pean lähtuma BIK kriteeriumitest - eriti tähelepanelik pean olema linkidega ja nende toimimise üles kontrollima - 

Tagamaks, et lapse ohutus on prioriteet 
Veendumaks, et sisu ei ole alaealistele kahjulik: see ei sisalda solvavat materjali ega muid kahjulikke elemente (nt pornograafia, rassistlik/vägivaldne/solvav/ksenofoobne sisu, pilt või video)
Tagamaks, et lapsi ei juhatata sobimatu sisu juurde, nagu kohatu sisuga välised veebisaidid või rakendused

"Töösümbolite" võimalust -  "Sosista sõbraga" "oleme vaikselt" "räägi paarilisega" "tööta grupis"  kasutaksin pigem klassiruumis kooliõpetajana aga samas näen võimalust ka lasteaialastega töötamisel - kasvõi sümbolite õppimisel. 

Valgusfoori nupukese kasutamisega mul esialgu küll ühtegi ideed ei tulnud, aga samas hea teada, et kui on mõnes õppetegevuses vaja kasutada foori, siis saan selle koheselt leida classroomscreenist. 

Timetabelit ma pigem kasutan isiklikult nii googles kui paberkandjal, nii et seda tulevikus ma suure tõenäosusega kasutama ei hakka classroomscreenis. 

Kella võimalus mulle väga meeldis, ka äratuste lisamine, samas meeldiks mulle veel rohkem, kui kella seiereid saaks muuta, et kasutada antud võimalust ka kella õpetamisel.  Ka taimer on hea, et lastele õpetada visuaalselt ajast aru saamist, näiteks.. öeldes, et meil on täpselt 5 minutit mänguaega ja siis läheme riietuma, saab ekraanile panna selle viie minutilise perioodi tahvlile tiksuma. Sama kehtib ka visual timeri kohta 

Grupi loomise viis oli mega lahe ja ma tulevikus kindlasti prooviksin seda. Hea visualiseerida ka näiteks koolitunnis tahvlile, et kes kus grupis on ja kui kellelegi klassist ei meeldi, kus grupis ta on, siis pole ka õpilased kellelegi etteheiteid teha, sest grupid on moodustatud juhuslikult classroomscreeni poolt. 

Ka täringu kasutamisega lasteaiaõpetaja ma hetkel ideid ei leia, aga alustuseks, on hea kasvõi sel viisil kasutada, kui mõni mäng vajab täringut, aga täring puudub. 

"Event counter" oleks vahva viis jõulukuul loendada päevi jõululaupäevani, mil jõuluvana saabub laste juurde.

Joonistamise võimalus on tore - lubada ka lastel täiendada ekraani ja käsitletavat teemat joonistuste kaudu. 

QR koodi loomise võimalust ma pigem lasteaialastega ei kasutaks, sest tavapäraselt neil ei ole omal käepärast nutivahendeid, millega qr koode lugeda. Qr kood avab teksti, mille ise sisestanud oled. 

Kleepsudest meeldisid mulle eriti matemaatika valdkonna kleepsud, millega oleks super lihtne tundi visualiseerida. 


Õpetaja digipädevuse mudelist lähtuvalt - eesmärk : Digitehnoloogia ja -õppevara kasutamine õpetamise tõhustamiseks. Uute õppemeetodite väljatöötamine ja katsetamine.

Classroomscreen kindlasti täidab seda eesmärki, sest sellisel juhul kasutatakse digitehnoloogiat, et tõhustada õppimist, ning klass / rühm, kellega seda veel kasutatud pole, näeb seda kindlasti kui uut õppimismeetodi.

Comments

Popular posts from this blog

Õppetegevus "Punamütsike metsateel"

  ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA   Teema/temaatika: Punamütsike metsateel Laste vanus:  4-5   Tunnetus- ja õpioskused ·       Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega  ·       Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit .       Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada;    Sotsiaalsed ja enesekohased oskused ·    Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega, ·    Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd    Mänguoskused ·      Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;  ·     Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada   Mina ja keskkond ·    Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast k...

Nutiseadmed õppeprotsessid - GPS kunst

 Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas.  Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse.  Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga.  Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:  *Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda.  * Laps kirjeldab kodukoha loodust.  * Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm; * Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita. Matemaatika eesmärgid: *Laps teab numbrit 8 Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi.  Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju.  Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata.  Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedal...