ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA
Teema/temaatika: Punamütsike metsateel
Laste vanus: 4-5
Tunnetus- ja õpioskused
· Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega
· Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit
. Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada;
Sotsiaalsed ja enesekohased oskused
· Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega,
· Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd
Mänguoskused
· Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;
· Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada
Mina ja keskkond
· Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast keskkonnast).
. Laps eristab ja mõistab üldmõisteid metsloom, koduloom, lemmikloom.
. Laps tunneb ära ja oskab nimetada meie metsades elavaid tavalisemaid metsloomi (nt. karu, rebane, metssiga, metskits, põder, hunt, siil
Keel ja kõne
. Laps kuulab ettelugemist ja jutustab kuuldud teksti täiskasvanu suunavate küsimuste abil.
. Laps jutustab pildi alusel, kasutab kõnes liitlauseid.
. Laps Mõistab suulisi küsimusi ning vastab nendele; kasutab lühivastuseid ning terviklauseid.
Matemaatika
· Teeb loendamise teel kindlaks esemete arvu 1-10.
Kunst
· Oskab kasutada liimipulka õigesti (hoiab liimipulka käes nagu pliiatsit).
. Lõikab kääridega ümmargusi kujundeid, laineid
. Hoiab kääre õigesti käes.
Liikumine
· laps mõtleb ise erinevaid liigutusi ja liikumisviise ning näitab neid teistele
Muusika
· laps kuulab tähelepanelikult laulu ja soovi korral laulab kaasa
Õppija digipädevus
· laps suhtleb rühmakaaslaste ja õpetajaga, kasutades digiseadmeid (tahvelarvuti) eakohaselt ning järgides seejuures kokkulepitud reegleid;
· laps täidab samm-sammulist tegevusjuhist;
· laps teeb digiseadet kasutades ja seda rühmakaaslastega jagades koostööd;
· laps küsib abi, kui ekraanile ilmuvad teated jäävad arusaamatuks;
Vahendid
Muinasjutt, värvilised paberid kontuuridega, käärid, liimipulgad, Spherole liikumisalus, Tahvelarvutid, Sphero pall, kõlar laulu jaoks, heli salvestavad pesulõksud
Ettevalmistus/eeltöö/organiseerimine
Lapsed ja õpetaja on ühistööna värvinud robootilise tegevuse jaoks aluse metsateega (teerada, muru, majad) . Õpetaja on ette valmistanud helisalvestavad pesulõksud (salvestanud lõksudele metsloomade hääled) Õpetaja on kunstitegevuse jaoks laudadele valmis pannud materjalid (pruun ja roheline värviline paber, millele joonistatud puu kontuurid, käärid ja liimipulgad). Õpetaja on välja otsinud tahvelarvuti, kontrollinud seadme akut ja rakenduse olemasolu, Sphero akut ja töövalmidust. Välja otsinud ja valmis pannud muinasjutu ja laulu ning metsloomade figuurid. Classroomscreen lehekülg on tahvelarvutis avatud ning gruppidesse jagamise tööriistas on sisestatud kõikide laste nimed.
Tegevuse käik:
Lastelaul - Punamütsikese laul
Olen ma punamütsike,
lõbus on minu lauluke!
Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,
tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa.
Maitsvad mul koogid korvi sees,
tuttav on tee mu silme ees.
Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,
tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa.
Ootab mind vanaemake,
viin külakosti temale.
Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,
tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa.
Tema juurde läbi metsatee
saadab mind lõbus lauluke.
Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,
tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa
Analüüs
Mis läks hästi ja miks?
Kogu õppetevus läks üsna hästi, lapsed olid väga põnevil ja keskendunud tegevusele, hästi tuli kõikidel välja tahvelarvuti ja Sphero juhtimise julgus ja tähelepanelikkus, et hundiga kokku ei puutuks. Samuti meeldis lastele väga häälte kuulamine, ära arvamine ja jäljendamine. Lisaks loomade liikumise improviseerimine.Mis ebaõnnestus ja miks? Mida teeksid tulevikus teisiti?
Paaridesse jaotamisel osad lapsed olid veidi frustreeritud oma kaaslase üle, aga tuleb leppida olukorraga, et elus ei saa iga kord omale ise paarilist valida. Lisaks tuleb lastega veel harjutada lõikamisoskust. Osad puud meisterdaksin tulevikus juba ise ette, sest selgus, et mets pole piisavalt tihe ning õpetaja abiga meisterdasime kiiresti mõned puud juurde.Kuidas õnnestus õppija digipädevuse toetamise integreerimine õppeprotsessi?
Minule tundus, et kõik õppija digipädevuste eesmärgid said õppetegevusega toetatud.Mida said teada laste arengu kohta ning milliseid seoseid lood enda püstitatud eesmärkidega?
Digivahendite käsitlemine tuli pea kõigil lastel loomulikult välja, arendamist vajab veel kääridega lõikamise oskus, samuti osadel lastel veel küsimustele vastamise ja julgelt jutustamise oskus, mistõttu oli ka üks tegevuse osa küsida kõiki lapsi, et teada saada kõikide arvamus ja küsimustele vastamise ning jutu kuulamise oskus. Lisatuge ning arendamist vajavad erivajaduste ja mitme kodukeelega lapsed.
Comments
Post a Comment