Skip to main content

Õppetegevus "Punamütsike metsateel"

 

ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA

 

Teema/temaatika: Punamütsike metsateel

Laste vanus:  4-5

 

Tunnetus- ja õpioskused

·       Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega 

·       Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit

.       Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada; 

 

Sotsiaalsed ja enesekohased oskused

·    Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega,

·    Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd 

 

Mänguoskused

·      Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma; 

·     Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada

 

Mina ja keskkond

·    Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast keskkonnast). 

.        Laps eristab ja mõistab üldmõisteid metsloom, koduloom, lemmikloom.

.       Laps tunneb ära ja oskab nimetada meie metsades elavaid tavalisemaid metsloomi (nt. karu, rebane, metssiga, metskits, põder, hunt, siil


Keel ja kõne

.      Laps kuulab ettelugemist ja jutustab kuuldud teksti täiskasvanu suunavate küsimuste abil.
.     Laps jutustab pildi alusel, kasutab kõnes liitlauseid.
.     Laps  Mõistab suulisi küsimusi ning vastab nendele; kasutab lühivastuseid ning terviklauseid. 


Matemaatika

·     Teeb loendamise teel kindlaks esemete arvu 1-10.  


Kunst

·       Oskab kasutada liimipulka õigesti (hoiab liimipulka käes nagu pliiatsit). 

.        Lõikab ​kääridega ümmargusi kujundeid, laineid

.        Hoiab kääre õigesti käes.

 

Liikumine

·       laps mõtleb ise erinevaid liigutusi ja liikumisviise ning näitab neid teistele

 

Muusika

·       laps kuulab tähelepanelikult laulu ja soovi korral laulab kaasa

 

Õppija digipädevus

·       laps suhtleb rühmakaaslaste ja õpetajaga, kasutades digiseadmeid (tahvelarvuti) eakohaselt ning järgides seejuures kokkulepitud reegleid;

·       laps täidab samm-sammulist tegevusjuhist;

·       laps teeb digiseadet kasutades ja seda rühmakaaslastega jagades koostööd;

·       laps küsib abi, kui ekraanile ilmuvad teated jäävad arusaamatuks;


 

Vahendid

Muinasjutt, värvilised paberid kontuuridega, käärid, liimipulgad, Spherole liikumisalus, Tahvelarvutid, Sphero pall, kõlar laulu jaoks, heli salvestavad pesulõksud

 

Ettevalmistus/eeltöö/organiseerimine

Lapsed ja õpetaja on ühistööna värvinud robootilise tegevuse jaoks aluse metsateega (teerada, muru, majad) . Õpetaja on ette valmistanud helisalvestavad pesulõksud (salvestanud lõksudele metsloomade hääled) Õpetaja on kunstitegevuse jaoks laudadele valmis pannud materjalid (pruun ja roheline värviline paber, millele joonistatud puu kontuurid, käärid ja liimipulgad). Õpetaja on välja otsinud tahvelarvuti, kontrollinud seadme akut ja rakenduse olemasolu, Sphero akut ja töövalmidust. Välja otsinud ja valmis  pannud muinasjutu ja laulu ning metsloomade figuurid. Classroomscreen lehekülg on tahvelarvutis avatud ning gruppidesse jagamise tööriistas on sisestatud kõikide laste nimed. 

 


Tegevuse käik:


Tegevuse osad, tegevusliigid

Käsitletavad alateemad, olulised küsimused, põhimõisted ja nende edastamiseks kasutatavad meetodid, mängulised võtted

Vajalikud 

vahendid

SISSE-

JUHATUS

Õpetaja on välja otsinud muinasjuturaamatu, sellest muinasjutu “Punamütsike”

Õpetaja palub lastel tulla hommikuringi vaibale istuma, küsib lastelt, mis muinasjutte nemad teavad. Peale lühikest vestlust erinevate muinasjuttude teemal, ütleb õpetaja, et loeb ette muinasjutu Punamütsikesest ning näitab ette loo / raamatu pildi. Küsib, kas keegi on antud looga juba tuttav, lapsed jutustavad korda mööda ja täiendavad üksteist. Seejärel loeb õpetaja jutu ette ning küsib loo kohta lastelt küsimusi, proovides kaasata vestlusesse igat last. (Keel ja kõne valdkonna teadmiste / tulemuste kontrollimine) 

Seejärel õpetaja kiidab lapsi ning jaotab tahvelarvutis oleva classroomscreeni gruppide tegemise tööriistaga lapsed paaridesse ning palub paaridel kõrvuti suunduda laudade taha, kuhu on juba sätitud kunsti vahendid. 


Muinasjutt, Tahvelarvuti + classroomscreen

PÕHIOSA

Õpetaja näitab lastele juba eelnevalt koostöös ühistööna valmistatud Sphero tegevuse põhja, millel on metsarada ja kaks maja. Õpetaja seletab, et tegu on Punamütsikese majaga ning tema vanaema majaga ning räägib, et metsa on vaja meisterdada puud. Õpetaja näitab, et rohelistele paberitele on joonistatud puuvõra kontuurid ja pruunile puutüve kontuur. Õpetaja palub lastel paarides otsustada, kumb laps lõikab tüve ja kumb võra ning peale lõikamist tuleb need kokku kleepida. Iga paar valmistab ühe puu, vajadusel õpetaja abistab tegevuses. Lapsed asuvad tegutsema ning kellel valmis, võib oma puu asetada metsateele. Kui kõikide puud on metsas, annab õpetaja lastele ka loomade figuurid, mille nad puude varju saavad ära peita. 

Seejärel kutsub õpetaja kõik lapsed põrandale, paaridesse võetuda, Sphero aluse ümber. Õpetaja tuletab lastele meelde, mis on Sphero ja kuidas see töötab, tutvustades taaskorda ka tahvelarvutis olevat rakendust Sphero liigutamiseks. Lisaks laseb õpetaja nimetada lastel tahvelarvuti ja Sphero ohutu kasutamise reegleid. 

Õpetaja palub esimesel paaril tulla tahvelarvuti ja Sphero juurde, seletab, et Sphero on meil mängult Punamütsike, kelle ema on saatnud vanaemale külla. Teel vanaema juurde kohtab Punamütsike erinevaid loomi aga ei tohi kokku põrgata kurja hundiga. Koos paarilisega peab loendama, mitut looma kohati ning pärast valima looma, kelle liigutusi ette näitavad koos rühmale. (Matemaatika ja liikumise valdkonna tulemuste kontrollimine) Spherot võib soovi korral liigutada vaid üks paariline, soovi korral võivad mõlemad läbida teekonna läbi metsa. 

Lisaks, peavad paarid valima oma tegevuse lõpus pesulõksu ja arvama, mis looma häält nad kuulsid. Soovi korral võivad proovida ise sama häält teha.  Tegevus kestab, kuni kõik paarid on saanud Sphero palli sõidutada. 

Sphero alus, värvilised paberid, käärid, liimid, Sphero, Tahvelarvuti, loomafiguurid, 

Helisalvestavad

pesulõksud

LÕPETAV OSA

Õpetaja kiidab kõiki lapsi tubli ja ohutu tegevuse eest, lisaks toob eraldi välja tubli koostöö paarilisega. 

Lõpetuseks palub õpetaja lastel taas ringi maha istuda ning laseb lastele Punamütsikese laulu. Peale ühe korra laulu kuulamist, loeb õpetaja lastele ette laulusõnad, koos korratakse sõnu kaks korda ning pannakse laul uuesti käima, kes soovib võib julgelt kaasa laulda. 

Laul ja laulusõnad “Punamütsike” 


https://classroomscreen.com/

Lastelaul - Punamütsikese laul

Olen ma punamütsike,

lõbus on minu lauluke!

Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,

tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa.


Maitsvad mul koogid korvi sees,

tuttav on tee mu silme ees.

Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,

tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa.


Ootab mind vanaemake,

viin külakosti temale.

Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,

tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa.


Tema juurde läbi metsatee

saadab mind lõbus lauluke.

Tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa,

tra-la-lal-la-la-laa, tra-la-lal-la-la-laa















Analüüs

  • Mis läks hästi ja miks?
    Kogu õppetevus läks üsna hästi, lapsed olid väga põnevil ja keskendunud tegevusele, hästi tuli kõikidel välja tahvelarvuti ja Sphero juhtimise julgus ja tähelepanelikkus, et hundiga kokku ei puutuks. Samuti meeldis lastele väga häälte kuulamine, ära arvamine ja jäljendamine. Lisaks loomade liikumise improviseerimine.

  • Mis ebaõnnestus ja miks? Mida teeksid tulevikus teisiti?
    Paaridesse jaotamisel osad lapsed olid veidi frustreeritud oma kaaslase üle, aga tuleb leppida olukorraga, et elus ei saa iga kord omale ise paarilist valida. Lisaks tuleb lastega veel harjutada lõikamisoskust. Osad puud meisterdaksin tulevikus juba ise ette, sest selgus, et mets pole piisavalt tihe ning õpetaja abiga meisterdasime kiiresti mõned puud juurde.

  • Kuidas õnnestus õppija digipädevuse toetamise integreerimine õppeprotsessi?
    Minule tundus, et kõik õppija digipädevuste eesmärgid said õppetegevusega toetatud.

  • Mida said teada laste arengu kohta ning milliseid seoseid lood enda püstitatud eesmärkidega?
    Digivahendite käsitlemine tuli pea kõigil lastel loomulikult välja, arendamist vajab veel kääridega lõikamise oskus, samuti osadel lastel veel küsimustele vastamise ja julgelt jutustamise oskus, mistõttu oli ka üks tegevuse osa küsida kõiki lapsi, et teada saada kõikide arvamus ja küsimustele vastamise ning jutu kuulamise oskus. Lisatuge ning arendamist vajavad erivajaduste ja mitme kodukeelega lapsed.

Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olul...

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaal...

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tüt...