Skip to main content

Rühmatöö analüüs

Meie rühmatöö teemaks oli robootliste vahenditega õppetegevuste rikastamine, erinevate robootliste vahenditega tutvumine ja tegutsemine (OSMO, interaktiivne maakera, roboloq rong, MTiny, Sphero Specdrums, liitreaalsuskaardid, Shifu Plugo, TADA jutupliiats, interaktiivsed templiklotsid, sphero, TTS Easi Scope mikroskoop, ozobot, heli salvestavad nupud Big-point
Meie rühmas olid Kaisa, Kärt, Piia, Liis, Triinu ja mina. 

Kogu grupitöö tundus kulgevat väga ladustalt, üsna pea peale teema ja liikmete saamist, lõime vestlusgrupi, kus arutasime meie teemat, jagasime mõtteid ning kogemusi robootikavahendite kohta.

Hiljem valisime punktid, millega keegi tegeleb. Planeerimisprotsessis toetasime üksteist nii palju kui oskasime ja hoolisime üksteise arvamustest, mis aitas kaasa meie edule nii planeerimisel kui ka tegevuse läbiviimisel. 

Suuremaid raskusi me ei kogenud, kuigi ajaplaneerimine tundus osadele grupiliikmetele raskusi valmistavat, mitmed asjad jäid ünsa viimasele minutile. Sellest õppisime, kui oluline on probleeme kohe teistega jagada ja koos lahendusi otsida. Mulle tundus, et meie koostöö grupis sujus suurepäraselt. Peamine suhtluskanal oli facebooki messengeri grupp, kuid arutlesime oma teemat ka loengute vahel ja üksikutel kordadel tegime Zoomi kõnesid. Piia  koostas tabeli robootikavahendite ja nende kasutamiseks vajalike tarvikutega. Triinu ja Kärt koostasid teoreetilise ülevaate ja esitluse. Kõik jagasid allikaid ja täiustasid üksteise ideid. Esitluse tekst jäi lühikeseks, et keskenduda praktilisele tegevusele. Meie Liisiga planeerisime ja koostasime puudujate tööd ja kodutöö, korduvalt muutsime selle sisu ja mahtu aga kokkuvõttes tundus, et sai päris hea. Piia tegi memoriini, Kaisa hoolitses suurte paberite olemasolu ja ülespildistamise eest. 

 Meie kavandatud õpitegevus läks hästi ning püstitatud eesmärgid said täidetud. Peamine eesmärk oli luua arusaam uutest ja põnevatest digivahenditest ning nende kasutamise võimalustest laste arengut toetavates tegevustes. 

Praktiline tegevus oli planeeritud nii, et  kõik osalejad said proovida erinevaid robootikavahendeid ja välja mõelda lühitegevusi, kuidas neid lastega kasutada. Mulle väga meeldis ka ise praktilises tegevuses osaleda ja ise käed külge panna, loengu ajal teiste mõtteid suurelt paberilt lugeda. 

 Tegevused toimusid paarides, mis soodustas koostööd kursusekaaslastega, kellega varem vähem suhelnud, näiteks sain mina paariliseks hoopis klassiõpetaja õppe üliõpilase, kellega siiani kokkupuude puudus.

 Ühiselt jõudsime nii oma grupi kui ka kursusekaaslastega järeldusele, et parim õppeviis on katsetamine, ilma et keegi täpselt ette näitaks, mida teha.

 Kui midagi muuta, siis võibolla ehk praktikumi ruumi valiks võimalusel teise, tegevused jaotaks väiksematesse pesadesse, koridoripindadele, et vähendada müra ruumis. 

 Kogu kursusele tagasi mõeldes - see oli mu lemmik aine, arvatavasti peamiselt just meie super õppejõu tõttu. Alles hiljuti arutasime, et enamus õppejõude tundub, et vaevu teab, millisel kursusel me õpime, rääkimata meie nimedest või taustast, aga Kairele oleme vist nagu väikesed tibud lasteaiarühmas, kuidagi soe ja toetav suhtumine oli alati antud kursusel. 

Ja muidugi meeldis mulle kogu sisu mille saime, kõik mida õppisime ja kogesime  - mulle väga meeldivad uued, innovaatilised ja põnevad lahendused ning digipädevuse aines oli neid väga palju. Eriti meeldis Kahooti, classroomscreeni ja animatsiooni loomise osa. Veidi vähem teemad, millega tuttav juba olin nagu eTwinning ja gps kunst. 

Kokkuvõtvalt oli super aine, kuigi kodutöid palju ja loengutest puudumine tundus üsna võimatu, tänan ägeda kogemuse eest! 

Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olul...

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaal...

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tüt...