Skip to main content

Rühmatöö analüüs

Meie rühmatöö teemaks oli robootliste vahenditega õppetegevuste rikastamine, erinevate robootliste vahenditega tutvumine ja tegutsemine (OSMO, interaktiivne maakera, roboloq rong, MTiny, Sphero Specdrums, liitreaalsuskaardid, Shifu Plugo, TADA jutupliiats, interaktiivsed templiklotsid, sphero, TTS Easi Scope mikroskoop, ozobot, heli salvestavad nupud Big-point
Meie rühmas olid Kaisa, Kärt, Piia, Liis, Triinu ja mina. 

Kogu grupitöö tundus kulgevat väga ladustalt, üsna pea peale teema ja liikmete saamist, lõime vestlusgrupi, kus arutasime meie teemat, jagasime mõtteid ning kogemusi robootikavahendite kohta.

Hiljem valisime punktid, millega keegi tegeleb. Planeerimisprotsessis toetasime üksteist nii palju kui oskasime ja hoolisime üksteise arvamustest, mis aitas kaasa meie edule nii planeerimisel kui ka tegevuse läbiviimisel. 

Suuremaid raskusi me ei kogenud, kuigi ajaplaneerimine tundus osadele grupiliikmetele raskusi valmistavat, mitmed asjad jäid ünsa viimasele minutile. Sellest õppisime, kui oluline on probleeme kohe teistega jagada ja koos lahendusi otsida. Mulle tundus, et meie koostöö grupis sujus suurepäraselt. Peamine suhtluskanal oli facebooki messengeri grupp, kuid arutlesime oma teemat ka loengute vahel ja üksikutel kordadel tegime Zoomi kõnesid. Piia  koostas tabeli robootikavahendite ja nende kasutamiseks vajalike tarvikutega. Triinu ja Kärt koostasid teoreetilise ülevaate ja esitluse. Kõik jagasid allikaid ja täiustasid üksteise ideid. Esitluse tekst jäi lühikeseks, et keskenduda praktilisele tegevusele. Meie Liisiga planeerisime ja koostasime puudujate tööd ja kodutöö, korduvalt muutsime selle sisu ja mahtu aga kokkuvõttes tundus, et sai päris hea. Piia tegi memoriini, Kaisa hoolitses suurte paberite olemasolu ja ülespildistamise eest. 

 Meie kavandatud õpitegevus läks hästi ning püstitatud eesmärgid said täidetud. Peamine eesmärk oli luua arusaam uutest ja põnevatest digivahenditest ning nende kasutamise võimalustest laste arengut toetavates tegevustes. 

Praktiline tegevus oli planeeritud nii, et  kõik osalejad said proovida erinevaid robootikavahendeid ja välja mõelda lühitegevusi, kuidas neid lastega kasutada. Mulle väga meeldis ka ise praktilises tegevuses osaleda ja ise käed külge panna, loengu ajal teiste mõtteid suurelt paberilt lugeda. 

 Tegevused toimusid paarides, mis soodustas koostööd kursusekaaslastega, kellega varem vähem suhelnud, näiteks sain mina paariliseks hoopis klassiõpetaja õppe üliõpilase, kellega siiani kokkupuude puudus.

 Ühiselt jõudsime nii oma grupi kui ka kursusekaaslastega järeldusele, et parim õppeviis on katsetamine, ilma et keegi täpselt ette näitaks, mida teha.

 Kui midagi muuta, siis võibolla ehk praktikumi ruumi valiks võimalusel teise, tegevused jaotaks väiksematesse pesadesse, koridoripindadele, et vähendada müra ruumis. 

 Kogu kursusele tagasi mõeldes - see oli mu lemmik aine, arvatavasti peamiselt just meie super õppejõu tõttu. Alles hiljuti arutasime, et enamus õppejõude tundub, et vaevu teab, millisel kursusel me õpime, rääkimata meie nimedest või taustast, aga Kairele oleme vist nagu väikesed tibud lasteaiarühmas, kuidagi soe ja toetav suhtumine oli alati antud kursusel. 

Ja muidugi meeldis mulle kogu sisu mille saime, kõik mida õppisime ja kogesime  - mulle väga meeldivad uued, innovaatilised ja põnevad lahendused ning digipädevuse aines oli neid väga palju. Eriti meeldis Kahooti, classroomscreeni ja animatsiooni loomise osa. Veidi vähem teemad, millega tuttav juba olin nagu eTwinning ja gps kunst. 

Kokkuvõtvalt oli super aine, kuigi kodutöid palju ja loengutest puudumine tundus üsna võimatu, tänan ägeda kogemuse eest! 

Comments

Popular posts from this blog

Õppetegevus "Punamütsike metsateel"

  ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA   Teema/temaatika: Punamütsike metsateel Laste vanus:  4-5   Tunnetus- ja õpioskused ·       Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega  ·       Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit .       Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada;    Sotsiaalsed ja enesekohased oskused ·    Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega, ·    Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd    Mänguoskused ·      Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;  ·     Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada   Mina ja keskkond ·    Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast k...

Nutiseadmed õppeprotsessid - GPS kunst

 Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas.  Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse.  Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga.  Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:  *Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda.  * Laps kirjeldab kodukoha loodust.  * Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm; * Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita. Matemaatika eesmärgid: *Laps teab numbrit 8 Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi.  Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju.  Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata.  Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedal...

Classroomscreeni

Katsetasin Classroomscreen võimalusi Mulle meeldib erinevate taust ade valimise võimalus, samas tundub, et osad taustad ei ole hea pildi kvaliteediga. Lasteaias või ka koolis töötades tundub väga super vahend, classroomiscreenis olev sound level, eriti lärmaka rühma puhul. Hea soodne (tasuta) võimalus rühma müravabaks muutmiseks,  samuti kasutaksin edaspidises töös nii küsimustik u loomise võimalust kui ka nimede juhuslikku valikut .  Mulle väga meeldib ka piltide lisamise võimalus õppetegevuste visualiseerimiseks. Lisaks ka video lisamise võimalus. Hea, kui ei pea mitu erinevat "tabi" lahti olema, vaid kõik ühel erkaanil.  Pilte ja videoid lisades, pean lähtuma BIK kriteeriumitest - eriti tähelepanelik pean olema linkidega ja nende toimimise üles kontrollima -  Tagamaks, et lapse ohutus on prioriteet  Veendumaks, et sisu ei ole alaealistele kahjulik: see ei sisalda solvavat materjali ega muid kahjulikke elemente (nt pornograafia, rassistlik/vägivaldne/solvav...