Skip to main content

eTwinningu projekt - Rahvusvaheline kaartide saatmise projekt

2014 aasta detsembris osalesin  HITSA Innovatsioonikeskuse kursusel "eTwinning lasteaiaõpetajatele ja I kooliastme õpetajatele"  

Peale koolituse läbimist, otsustasin oma rühmaga proovida eTwinningu võimalusi ja osalesime kahes projektis.



Kullatera lasteaia Liblikate rühmaga osalesime korraga lausa kahes erinevas rahvusvahelises projektis, "Christmas Card Exchange" ja "Christmas cards and carols in Europe", kus erinevate maailma riikide lapsed vahetavad jõulusoove nii posti teel kui ka elektrooniliste kanalite kaudu.
Projektide eesmärgiks on teada saada, kuidas teiste riikide lapsed tähistavad jõule, kuidas kõlavad võõras keeles jõululaulud ning jõulusoovid. Lisaks saadetati igasse projektis osalevasse riiki kaks laste poolt valmistatud jõulutervitust.  Meie lasteaia lapsed kirjutasid kaartidesse nii eesti kui ka inglise keeles ning õpetaja lisas ümbrikusse ka pika inglise keelse kirja Eesti jõulutraditsioonide kohta.  Projekitides osalejad on vanuses 4-15 aastat. 
Pildid laste kaartide meisterdamise töökäigust laeti ülesse projekti kodulehele eTwinning ning sinna panime peale jõulupidusid ka videod sellest, kuidas eesti keeles kõlavad laulud „Oh kuusepuu“ ja „Tiliseb, tiliseb aisakell.“
Projekti lõpetuseks kuulasime teiste laste laule ja uudistasime meile saadetud kaarte ning kirju.
Projektis osalesid lapsed Poolast, Itaaliast, Rumeeniast, Hollandist, Soomest, Kreekast, Austriast, Leedust, Horvaatiast, Serbiast, Hispaaniast, Slovakkiast, Bulgaariast, Prantsusmaalt, Türgist, Portugalist ja Norrast


 Kullatera lasteaia liblikate rühma lapsed meisterdasid ise palju kaarte, kirjutasid neisse ja suure põnevusega uudistati kõiki võõrastelt maadelt tulnud kaarte ja jõulutraditsioonide tutvustusi.

Esimese eTwinningu porjekti kohta usun, et projekt läks väga hästi, kõik eesmärgid said täidetud.
Projekt avardas palju laste silmaringi, teadlikkust teistest riikidest, erinevatest keeltest ja kommetest.
Projekti lõpetuseks vaatasime pilte, kuidas teised lapsed kaarte meisterdasid ning kuidas kõlavad erinevates keeltes laste lauldud jõululaulud.

Ainuke miinus, oli rahastuse puudumine, kaartide saatmine tähitud postiga Euroopa Liidu siseselt oli üsna kulukas, pakiautomaate sel ajal minu mäletamist mööda ei eksisteerinud, ümbrike eest pidi saatmisel tasuma kaalu järgi ja osad jõulukaardid olid üsna rasked oma pärlite ja 3d kleepsudega, samas oli meil võimalus kasutada projektiks rühmaraha.

Pooltesse kartidesse kirjutasid lapsed ise jõulusoove. Muidugi oli pisut abiks ka õpetaja kirjutatud näidised :)






Peaaegu kõik lapsed rühmast oskavad juba väga kenasti pliiatsit käes hoida. 



Esimesed laste poolt valminud kaardid. 








Meisterdamise hoos. 
















Ja teised laste poolt valmistatud kaardid, õpetaja aitas üldise kujundamise ja aluse kleepimisega, sädelused ja liiv sai kaardile lapse enda aktiivse meisterduse tõttu. 










Kaardid, millele laste kirjutusi ei jätkunud, said sisse armsad luuletused. 


Kuna lipu värvides kuuseehteid me ei valmistanud, said sädelustega kaardid omale sisse  Eesti lipud.







Kokku valmis 14 kirja, igas ümbrikus 2 kaarti ja kiri Eesti jõulutraditsioone tutvustava tekstiga. 




MEILE SAADETI :

















Ka sädelustega käis loovustoas usin meisterdamine






 Ümbrikud, mis projekti jooksul meieni jõudsid











Riigid, kus kohast kaarte saadeti, paljudest riikidest tuli mitu ümbrikku. 





Minu mõtted seoses eTwinniguga: 






Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olul...

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaal...

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tüt...