Skip to main content

Nutiseadmed õppeprotsessid - GPS kunst

 Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas. 

Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse. 

Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga. 


Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:

 *Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda. 

* Laps kirjeldab kodukoha loodust. 

* Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm;

* Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita.

Matemaatika eesmärgid:

*Laps teab numbrit 8


Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi. 


Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju. 


Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata.  Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedale teele. Kontrollisime ka, kas kõigil on helkurid ja uurisime, kas need taskulambiga ka helgivad vastu. 

 Lisaks vaatlesime ka, milline on loodus meie kodu ümber talvel. Õues oli ilus talveilm, kuigi aastaaeg ametlikult veel sügis. 

Lõpp-tulemusel arutlesid tüdrukud omavahel, et kuju oleks võinud ümaram olla, aga seletasin, et saame välja printida ja ise joonistusena seda täiendada. 




Milliseid õppija digipädevuse mudelis olevaid pädevusi GPS-kunsti loomine arendab:


 Õppija valib konkreetse ülesande lahendamiseks sobiva riist- ja tarkvara. (Õpetaja abiga) Õppija on teadlik digitehnoloogia kasutamisega seotud vaimse ja füüsilise tervise riskidest ning oskab neid riske ennetada. (Arutlesime, et autoteed ületades ei vaata telefoni, lisaks ka pöörasime hiljem tähelepanu sellele, et algus ja lõpp punkti saaks ohutuse jaoks peita)

Comments

Popular posts from this blog

Õppetegevus "Punamütsike metsateel"

  ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUSE KAVA   Teema/temaatika: Punamütsike metsateel Laste vanus:  4-5   Tunnetus- ja õpioskused ·       Laps osaleb ühistegevuses ning teeb koostööd teiste lastega  ·       Laps tegutseb sihipäraselt, keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit .       Laps Suhtub tegevustesse positiivselt – tahab uurida, avastada ja katsetada;    Sotsiaalsed ja enesekohased oskused ·    Laps osaleb lühiajaliselt ühistegevuses eakaaslastega, ·    Laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd    Mänguoskused ·      Laps tunneb mängust rõõmu ning on suuteline mängule keskenduma;  ·     Laps järgib mängudes ja tegevustes reegleid, eriti nende täitmist teiste poolt, oskab reegleid teistele selgitada   Mina ja keskkond ·    Laps märkab, kuulab ja tunneb ära erinevaid loodushääli (linnu- ja loomahääled, helid ümbritsevast k...

Classroomscreeni

Katsetasin Classroomscreen võimalusi Mulle meeldib erinevate taust ade valimise võimalus, samas tundub, et osad taustad ei ole hea pildi kvaliteediga. Lasteaias või ka koolis töötades tundub väga super vahend, classroomiscreenis olev sound level, eriti lärmaka rühma puhul. Hea soodne (tasuta) võimalus rühma müravabaks muutmiseks,  samuti kasutaksin edaspidises töös nii küsimustik u loomise võimalust kui ka nimede juhuslikku valikut .  Mulle väga meeldib ka piltide lisamise võimalus õppetegevuste visualiseerimiseks. Lisaks ka video lisamise võimalus. Hea, kui ei pea mitu erinevat "tabi" lahti olema, vaid kõik ühel erkaanil.  Pilte ja videoid lisades, pean lähtuma BIK kriteeriumitest - eriti tähelepanelik pean olema linkidega ja nende toimimise üles kontrollima -  Tagamaks, et lapse ohutus on prioriteet  Veendumaks, et sisu ei ole alaealistele kahjulik: see ei sisalda solvavat materjali ega muid kahjulikke elemente (nt pornograafia, rassistlik/vägivaldne/solvav...