Skip to main content

Nutiseadmed õppeprotsessid - GPS kunst

 Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas. 

Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse. 

Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga. 


Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:

 *Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda. 

* Laps kirjeldab kodukoha loodust. 

* Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm;

* Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita.

Matemaatika eesmärgid:

*Laps teab numbrit 8


Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi. 


Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju. 


Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata.  Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedale teele. Kontrollisime ka, kas kõigil on helkurid ja uurisime, kas need taskulambiga ka helgivad vastu. 

 Lisaks vaatlesime ka, milline on loodus meie kodu ümber talvel. Õues oli ilus talveilm, kuigi aastaaeg ametlikult veel sügis. 

Lõpp-tulemusel arutlesid tüdrukud omavahel, et kuju oleks võinud ümaram olla, aga seletasin, et saame välja printida ja ise joonistusena seda täiendada. 




Milliseid õppija digipädevuse mudelis olevaid pädevusi GPS-kunsti loomine arendab:


 Õppija valib konkreetse ülesande lahendamiseks sobiva riist- ja tarkvara. (Õpetaja abiga) Õppija on teadlik digitehnoloogia kasutamisega seotud vaimse ja füüsilise tervise riskidest ning oskab neid riske ennetada. (Arutlesime, et autoteed ületades ei vaata telefoni, lisaks ka pöörasime hiljem tähelepanu sellele, et algus ja lõpp punkti saaks ohutuse jaoks peita)

Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olul...

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaal...

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tüt...