Tegin oma GPS - kunsti Strava keskkonnas.
Antud tegevuseks kaasasin oma 8-aastase ja 5-aastase lapse.
Tegevuses lähtusin Mina ja Keskkond õppevaldkonnast, mille lõimisime matemaatikaga.
Mina ja keskkond vadlkonna eesmärgid:
*Laps tunneb oma kodulähedast piirkonda.
* Laps kirjeldab kodukoha loodust.
* Laps kirjeldab võimalikke ohte kodus, veekogul, liikluses jm;
* Laps teab, kuidas jalakäijana ohutult liigelda ning jalgrattaga lasteaia õuealal sõita.
Matemaatika eesmärgid:
*Laps teab numbrit 8
Esmalt avasin oma telefonis kodukoha - Lähtse küla kaardi.
Vaatasime teid ja tänavaid, arutlesime, mis kujundeid näeme. Enim hakkas lastele silma teekond, mis meenutas number 8 kuju.
Seega seadsime telefon käes ja kelgud kaasas õue GPS kunsti tegema. Lapsed hoidsid kordamööda telefoni ja arutlesid omavahel, millal ja kuhu pöörata. Enne teele asumist rääkisime läbi liiklus-ohutuse ja ka teel pöörasime tähelepanu ohutusele, autodele, libedale teele. Kontrollisime ka, kas kõigil on helkurid ja uurisime, kas need taskulambiga ka helgivad vastu.
Lisaks vaatlesime ka, milline on loodus meie kodu ümber talvel. Õues oli ilus talveilm, kuigi aastaaeg ametlikult veel sügis.
Lõpp-tulemusel arutlesid tüdrukud omavahel, et kuju oleks võinud ümaram olla, aga seletasin, et saame välja printida ja ise joonistusena seda täiendada.
Milliseid õppija digipädevuse mudelis olevaid pädevusi GPS-kunsti loomine arendab:
Õppija valib konkreetse ülesande lahendamiseks sobiva riist- ja tarkvara. (Õpetaja abiga) Õppija on teadlik digitehnoloogia kasutamisega seotud vaimse ja füüsilise tervise riskidest ning oskab neid riske ennetada. (Arutlesime, et autoteed ületades ei vaata telefoni, lisaks ka pöörasime hiljem tähelepanu sellele, et algus ja lõpp punkti saaks ohutuse jaoks peita)
Comments
Post a Comment