Skip to main content

SELFIEforTEACHERS eneseanalüüs

 Minu tulemused SELFIEforTEACHERS testile:






Vaatasin ka kogu meie KAALM/1    grupi tulemusi, ning arvan, et olen üsna sarnasel tasemel. Kutsetegevus ja digiõppevara on pisut kehvemad tulemuste põhjal aga ülejäänud pisut paremad. 




1. Kutsetegevuse valdkonna tulemused: 

 
1.1     Suhtlus organisatsioonis
Digitehnoloogia kasutamine suhtluse tõhustamiseks kolleegide ja/või õppijate ja/või lapsevanematega. Minu pädevustase - Olen proovinud kasutada digitehnoloogiaid kolleegide, õppijate ja/või lapsevanematega suhtlemiseks (näiteks e-kirju, kiirsõnumeid, sotsiaalvõrgustikke, veebipõhiseid õppeplatvorme).

Analüüsides enda eelnevat tööd, siis pole mul olnud võimalust kasutada õpilastega suhtlemisel erinevaid toredaid digitehnoloogiaid, kuna lasteaias selline suhtlus minu arvamuse kohaselt laste ja õpetajate vahel ei ole kohane ning koolis ei olnud minu klassi õpilaste lähima arengutsoon selline, et nad oleks olnud võimelised digivahendite kaudu suhtlema. Lapsevanematega suhtlemisel kasutasin pigem stuudiumi keskkonda. 
Rühmaaruteluks olen kasutanud facebooki lasteaiarühma keskkonda, kuhu koondatud kogu rühmapersonal ning lapsevanemad. Niimoodi analüüsides näen, et “olen proovinud” asemel, oleksin pidanud vastama, et kasutasin igapäevaselt stuudiumi - ehk veebipõhist õppekeskkonda. Arengukohana tahaksin lasteaia kontseptsioonis selgeks saada Eliisi keskkonda. 



1.2 Veebipõhised õpikeskkonnad
Veebipõhiste õpikeskkondade haldamine, arvestades andmehalduse ja eetika küsimusi.  Minu pädevustase - Olen proovinud veebipõhise õpikeskkonna mitmesuguseid seadeid, mis toetavad eetiliste kaalutluste arvestamist ning andmehaldusstrateegia järgimist (näiteks kasutajaandmete kaitset, juurdepääsu piiramist, kasutustingimusi ja privaatsusküsimusi).

Siiani olen pidanud nii stuudiumi keskkonda kui facebooki gruppe üsna turvaliseks, kuid siiski peaks alati toonitama kõigile osapooltele, et antud keskkonnas käsitletud teemad ja info jääb vaid grupisiseseks ning ei ole ettenähtud avaldamiseks kõrvalistele osapooltele. Sealhulgas ei ole lubatud avalikustada grupisiseseid fotosid. 


1.3  Kutsealane koostöö. Digitehnoloogiate kasutamine koostööks ja suhtluseks kolleegide ja/või haridusvaldkonna teiste sidusrühmadega. Minu pädevustase - Kasutan mitmesuguseid digitehnoloogiaid kolleegide ja/või teiste sidusrühmadega koostööks ja suhtlemiseks olenevalt oma koostöövajadustest (näiteks sisu, kogemuste ja/või ideede jagamist).

Mulle meeldiks tulevikus, olles õppejuht, et minu lasteaia kollektiivis oleks ühine  veebipõhine keskkond, kus kõik jagavad oma enda loodud õppevahendeid, materjale, uusi huvitavaid ideid ja keskkondi. Mulle väga meeldib välismaine veebileht etsy.com, kus õpetajad saavad ise müüa ja osta enda tehtud materjali. Uurisin kunagi ka oma kooli it-valdkonna töötajatelt, kas on kuulda, kas ka Eestis on sellist keskkonda,aga pigem mitte. Siiani olen märganud, et selline materjali müümine on populaarsemaks saanud küll, aga vaid facebooki gruppides - näiteks alushariduse labor. 

1.4 Digitehnoloogiad ja taristu koolis. Minu koolis olemasoleva digitehnoloogia (seadmed, platvormid ja tarkvara) ja taristu (juurdepääs internetile ja kohalik võrk) kasutamine hariduse edendamiseks. Minu pädevustase - Olen proovinud kasutada koolis olemasolevaid digitehnoloogiaid kutsetegevuse toetamiseks (näiteks interaktiivseid tahvleid, tahvelarvuteid ja sisevõrku)

Taaskord analüüsis pean tõdema, et olen testis oma vastusevariandi lisanud vääralt. Kasutasin oma viimasel töökohal igapäevaselt kooli sisevõrku, iganädalaselt tahvelarvuteid õppetöös - organiseerisin lausa oma väikeklassiõpilastele koolis kasutamiseks isiklikud tahvelarvutid ja sülearvutid. Interaktiivne tahvel oli meil samuti klassis olemas, aga kasutasime seda vaid õppetööks projektoriga, sest selle lisavõimalused kahjuks meie ruumis ei töötanud ja it-valdkonna töötajate sõnul, see nii lihtsalt on ja kahjuks tööle ei saa. 

Edasise arengu poolt loodan tulevikus kasutada ka interaktiivseid töökorras tahvleid igapäeva töös. 

1.5 Refleksiivpraktika. Isiklikus ja koostöises kutsetegevuses digitehnoloogia kasutamise analüüsimine.  Teie pädevustase - Olen proovinud oma digipädevuse arendamiseks kasutada erinevaid refleksioonimeetodeid digitehnoloogiate kasutamise kohta (näiteks veebipõhiseid eneseanalüüsivahendeid, refleksioonipäevikut ja digitaalse loo jutustamist).

Oma mäletamist mööda olen proovinud vaid eneseanalüüsivorme, sooviks tuttavaks saada ka reflektsioonipäeviku ja digitaalse loo jutustamist. 


1.6 Digielu. Positiivne ja eetiline panus digimaailma, arvestades turvalist ja vastutustundlikku digitegevust. Teie pädevustase - Analüüsin ja hindan enda digijälge, mille põhjal kujundan oma käitumist ja aitan hoida nii enda kui ka oma kooli mainet veebis (näiteks vaatan enda digijälje, haldan privaatsusseadeid, blokeerin kahtlased inimesed ja sisu ning järgin digitegevust käsitlevaid kooli suuniseid).

Haldan priivatsuseadeid ja blokeerin kahtlased inimesed ning ei jaga veebis kõike, mis sülg suhu toob, sest teatavasti, kõik mis on kord interneti pandud, sinna ka jääb.

1.7 Kutsealane enesetäiendus (digitehnoloogiate abil). Digitehnoloogiate kasutamine kutsealaseks enesetäienduseks. Minu pädevustase - Võrdlen ja valin veebipõhist õppevara ja tegevusi, mis mu õpivajadustele kõige paremini vastavad (näiteks veebiseminare, interaktiivseid veebikursusi ja veebipõhiseid õpikogukondi).

Töötades HEV õpilastega, kasutasin väga palju erinevaid veebipõhiseid õppekeskkondi, proovisin ka pidevalt end täiendada selles valdkonnas. Viimati läbisin koolituse Eripedagoogi ja logopeedi tööd toetavad digikeskkonnad, mis käsitlesid alljärgnevaid teemasid: 
Õppesisu:    Digikeskkonnad ja nende võimalused:
Koneravi.ee.
Senteacher. 
Ristsõnade loomine: Teacherscorner, Crossword Labs
Wordwall
Educandy
Sisuloome ja e-koolikott
LearningApps
Puzzlede loomine: I’m a Puzzle
Plickers
Mastery
Nutiseadmete appid: Harjutaja
Töölehte disainimine: Flippity 
Sõnade otsimine: https://thewordsearch.com/, wordsearchlabs.com 
Video kasutamine õppevahendina: https://edpuzzle.com/
Tausta helid ja pildid lõõgastumiseks: https://www.noisli.com 

Jagasin saadud teadmisi ka oma kollektiivis, tugimeeskonna koosolekul.

1.9  Arvutuslik mõtlemine. Arvutusliku mõtlemise kontseptsioonides ja protsessides osalemine kui osa õpetaja digipädevusest. Minu pädevustase -  Olen teadlik arvutusliku mõtlemise kontseptsioonidest ja protsessidest ning sellest, kuidas need on seotud digipädevusega (näiteks probleemi analüüsimine lahenduse leidmiseks ja arvutusliku mõtlemise aspektide märkamine enda ümber).

Nii palju kui meenutada püüan, siis puudub igasugune praktiline oskus antud valdkonnaga ning sooviksin lähemalt tutvuda näiteks raalmõtlemise teemaga. 

2. valdkond DIGIÕPPEVARA


Antud valdkonnas olen testi vastuste kohaselt rakendaja B1 tasemel. 
2.1 Otsimine ja valimine. Otsingu- ja valikukriteeriumite kasutamine õppetöö jaoks vajaliku digiõppevara leidmiseks. Minu pädevustase - Kasutan mitmesuguseid veebipõhiseid vahendeid ja portaale hariduslikele vajadustele vastava rohke ja mitmekesise digiõppevara leidmiseks (näiteks soovitatud õppematerjalide loendit, otsingumootoreid, õppevara portaale, digiraamatukogusid, sotsiaalvõrgustikke ja õpikogukondi).

Oma töös kasutan väga palju erinevaid otsingumootreid ning keskkondasi, et leida mitmekesist digiõppevara.  Näitekś on minu järjehoidjatesse lisasud palju erinevaid keskkondi, kus on võimalik mitmekesistada õppetegevust. Järjehoidjad on leitavad joonisel 
Edaspidiselt soovin kindlasti leida veel juurde uusi ja põnevaid keskkondi ja vahendeid. 




2.2 Loomine.  Õppe-eesmärke toetava digiõppevara loomine. Minu pädevustase - Kasutan mitmesuguseid digivahendeid nende omaduste järgi õppijate vajaduste jaoks sobiva digiõppevara loomiseks(näiteks interaktiivse teksti, multimeediumi esitluste, tunnikontrollide, õpimängude, veebipõhiste harjutuste ja tunnikavade loomiseks).

Kasutan erinvaid digiõppevahendeid ja kohandasin, koostasin õppemänge lähtuvalt õpilaste arengutasemele. Alljärgnevatel joonistel on näha minu poolt loodud õppemängud, kontrollimaks ja kinnistamaks tundides õpitut. 

2.3 Muutmine. Olemasoleva digiõppevara kohandamine lähtudes õppe-eesmärkidest, järgides autoriõigust ja litsentsinõudeid. Minu pädevustase - Olen katsetanud olemasoleva digiõppevara muutmist, arvestades selle litsentsinõudeid (näiteks redigeerinud esitlust, muutnud pilti, muutnud video vormingut, redigeerinud tunnikontrolle ja kohandanud üldseadeid).

Olen leidnud õpitava teemaga sobivaid digiõppemänge, vajadusel neid kohandanud vastavalt oma õpilastele ja nende oskustele ja teadmistele. 

2.4 Haldamine ja kaitsmine. Digiõppevara süstematiseerimine ning selle jagamine õpilastele, lapsevanematele ja õpetajatele, kaitstes tundlikke isikuandmeid. Minu pädevustase - Kasutan mitmesuguseid digivahendeid failide salvestamiseks, süstematiseerimiseks ja neile juurdepääsu jagamiseks (näiteks alamkaustu ja silte kasutades).

Nagu varasemalt välja toodud, siis minu süstematiseerimine baseerus vaid järjehoidjate kinnitamisega, mida kasutasin oma klassiga õppetöös. 

2.5 Jagamine. Digisisu jagamine seoses intellektuaalomandi ja autoriõiguse kaitse nõuetega. Minu  pädevustase - Tean, et hariduses kasutatava digiõppevara kohta kehtivad autoriõiguse nõuded (näiteks piltide, teksti, heli ja video kopeerimise kohta).

Tean nüüd, et edaspidises töös on äärmiselt oluline viidata ka piltide autorile, siiani ma ei pidanud seda tähtsaks ja lisasin esitlustele jne. kõiki pilte mida ise heaks arvasin, nendele viitamata.

3. Valdkond ÕPETAMINE JA ÕPPIMINE


3.1 Õpetamine - Õppimise kavandamine, arendamine ja rakendamine digitehnoloogiate toel õpitulemuste parandamiseks. Minu pädevustase - Olen proovinud kasutada digitehnoloogiaid oma õpetamistegevuse toetamiseks ja/või tõhustamiseks (näiteks tarkvaraprogramme ja -komplekte, mobiilirakendusi ja -vahendeid, veebi- ja pilvepõhiseid materjale ning interaktiivseid tahvleid).

Nüüd järelemõeldes, ei ole ma lihtsalt “olen proovinud” ´punkti all vaid kasutasin pidevalt erinevat digitehnoloogiat - telefonidest ja tahvelarvutitest otsisin ja kasutasin õppetöös õpilastega erinevaid rakendusi - mänge. Nt. Alpa rakendus, välismaine rakendus autismi diagnoosiga inimestele, logopeedide poolt loodud koneravi.ee lehte jne. 

Viide: Pilt alpakids.ee lehelt


Viide: pilt koneravi.ee lehelt

3.2 Juhendamine Digitehnoloogia kasutamine tagasisideks ja refleksioonivõimaluste loomiseks, mille tulemusena kohandatakse nii õpetajate kui ka õpilaste õpitegevusi. Minu pädevustase- Tean, et digitehnoloogiaid saab kasutada tagasiside andmiseks ja saamiseks ning õpitegevuste analüüsimiseks (näiteks e-posti, jutusidet ja videovastust).

Ei ole antud sisuga kokkupuudet, minnes tööle kooli suure tavaklassiga tahaksin kindlasti antud valdkonda täpsemalt uurida ja kasutusele võtta. Saan aru, et üheks lihtsamaks ja põnevamaks võimaluseks on nt. Kahoot mäng. 

3.3 Koostöine õpe  Digitehnoloogia kasutamine õppijate koostöö edendamiseks ja tõhustamiseks individuaalses ja koosõppes. Minu  pädevustase - Tean, et digitehnoloogiaid saab kasutada õppijate koostöö edendamiseks ja tõhustamiseks individuaalses ja koosõppes (näiteks veebipõhine koostöö ja õppematerjalide jagamine).

Kindlasti kasutaksin õppematerjalide koos koostamist / omavahel jagamist ja üksteise tööde analüüsimist.

3.4  Enesejuhitud õpe.  Digitehnoloogiate kasutamine õpilaste enesejuhitud õpiprotsesside tõhustamiseks, aktiivse ja iseseisva õppimise edendamine, suurendades õpilase vastutust oma õpingute eest ja nihutades fookuse õpetamiselt õppimisele. Minu pädevustase  - Kasutan mitmesuguseid digitehnoloogiaid õpilaste toetamiseks nende enda õpingute planeerimises ja korraldamises (näiteks veebipõhiseid õpikeskkondi, veebipõhiseid õppevara portaalid, koostöövahendeid ja -ruume, õpipäevikuid ja e-õpimappe).

Tegelikult oleksin pidanud vastama piem “olen teadlik” sest otseselt minu klassi õpilased ise enda õppimist ei osanud ega saanud ka juhtida, võibolla vaid nii, et Alpa rakenduses valisid kodus ise neid mänge, mis klassis läbi tehtud ja hetkel õpitavaid oskusi arendaksid. 

3.5 Kujunemisjärgus tehnoloogiad  Kujunemisjärgus tehnoloogiate eetiline kasutamine uudsete õpikogemuste ja -sisuga tutvumiseks. Minu pädevustase - Kasutan mitmesuguseid kujunemisjärgus tehnoloogiaid õpilastele uudsete õpikogemuste ja õppeviiside pakkumiseks, mis arendaks üldpädevusi (õpikogemused, mis hõlmavad näiteks simuleerimist/mudeldamist, arvutimänge, arvutuslikku mõtlemist, loovat ja uuenduslikku mõtlemist ning andmepõhist otsustusprotsessi).

Tegelikult ei ole ma neid tehnoloogiaid kasutanud, ei oska öelda, miks sellise variandi valisin. Tulevikus sooviks läbi viia  õpitegevusi, mis kasutavad virtuaal- ja liitreaalsust, uurivad humanoidrobotite kasutusvõimalusi ja käsitlevad tehisintellekti häid ning potentsiaalselt halbu külgi. Enne seda aga peaksin antud valdkonnas enda teadmisi täiendama, uurima ja katsetama. 


4. valdkond HINDAMINE


Antud valdkonnas olen testi põhjal alles vaatleja ja uudistaja tasemel (A2)

4.1 Hindamisstrateegiad. Digitehnoloogia kasutamine kujundava ja koondhindamise toetamiseks õppimises. Minu pädevustase - Olen proovinud kasutada digitehnoloogiaid kujundava ja kokkuvõtva hindamise toetamiseks (näiteks veebiviktoriine, arvutimänge, digivorme ja mobiilirakendusi).

Ainsad, mida olen kasutanud ja meelde tulevad -  mis koheselt vastuseid on andnud on olnud Alpa, koeravi.ee, Siilipoisi seiklused. 
viide: pilt  rakendusest "Siilipoisi seiklused" 



4.2 Tõendusmaterjali analüüs. Digitehnoloogiate kasutamine õpilase õpiprotsesside ja -tulemuste kohta tõendusmaterjali kogumiseks ja analüüsimiseks. Minu pädevustase - Olen proovinud kasutada digitehnoloogiaid tõendusmaterjali kogumiseks oma õpilaste individuaalsete ja/või rühmaviisiliste õpitegevuste kohta (näiteks digitaalseid tunnikontrolle, veebiküsitlusi ja küsitlusuuringuid).



Olen ise tutvunud ja proovinud kasutada, aga ei ole olnud võimalust katsetada õpilastega.  

4.3  Tagasiside ja kavandamine Digitehnoloogiate kasutamine õpilastele tagasiside andmiseks, et kohandada järgnevaid õpitegevusi nende vajadustele paremini vastavaks. Minu pädevustase - Olen proovinud kasutada digitehnoloogiaid, mis toetavad tagasiside ja õpilaste õppimise refleksiooni põimimist õppimisse(näiteks veebipäevikuid, vikisid, videopõhist tagasisidet ja digitaalseid märkmeid ülesannete kohta).

Olen ise tutvunud ja proovinud kasutada, aga ei ole olnud võimalust katsetada õpilastega.  


5. Valdkond - ÕPPIJATE VÕIMESTAMINE

Viiendas valdkonnas olen ma testi põhjal rakendaja ehk B2 tastemel.

5.1 Juurdepääs ja kaasamine Kõigile õpilastele juurdepääsu tagamine digiõppevarale ja õpitegevusele, arvestades õppijate vahelisi erinevusi koduse tausta, füüsilise ja vaimse võimekuse osas. Minu pädevustase - Kasutan mitmesuguseid digitehnoloogiaid õiglase ja kaasava hariduse edendamiseks kõigi õpilaste jaoks (näiteks kohandus- ja hõlbustusvahendeid, nagu kuvalugereid, eritüüpi klaviatuure ja sisseehitatud hõlbustusvahendeid).

Kuna minu kogu õpetamismeetod väikeklassis oli üks kohandamine vastavalt õpilaste teadmistele, oskustele ja võimetele, siis lähtusin sellest ka digivahendite kasutamisel.

5.2  Diferentseerimine ja personaliseerimine  Digitehnoloogiate kasutamine mitmekesiste õpivajaduste ja -võimete rahuldamiseks nii, et need võimaldavad õpilastel edeneda eri tasemetel ja eri kiirustega ning järgida individuaalseid õpiradu ja -eesmärke.  Minu pädevustase -  Kasutan õpetamis- ja õpitegevuses mitmesuguseid digitehnoloogiaid individuaalsete õpivajaduste rahuldamiseks (näiteks koostan loendeid enesejuhitud õpitegevusteks ja diferentseeritud harjutamiseks ning kasutan automaatset individuaalset tagasisidet).

Süvenedes antud peatükki, oskan vaid nii palju välja tuua, et kui mul oli õppetöö ajal individuaaltundide tegemise võimalusi, siis kasutasin ka digiõppe tasandil raknenduste ja sisu valimisel personaliseerimist, valides jõukohaseid õppimismeetode õpilasele. 

5.3   Õpilaste aktiivne kaasamine. Digitehnoloogiate kasutamine loova ja aktiivse õppimise edendamiseks.  Minu pädevustase  Olen proovinud kasutada digitehnoloogiaid õpilaste aktiivõppesse kaasamiseks (näiteks kasutanud veebipäevikuid ja vikisid, e-õpimappe ning virtuaal- ja liitreaalsust).

Olen pigem antud valdkonda ise katsetanud aga ei ole olnud võimalust õpilastega kasutada. 

5.4  Põimõpe  Digiõppevara ja veebipõhiste õpikeskkondade kasutamine õpilaste õpitegevuse suunamiseks nii klassiruumis kui ka väljaspool seda.  Minu pädevustase
Tean, et digitehnoloogiaid saab kasutada kontaktõppe ja kaugõppe ning sünkroonse ja asünkroonse õppe kombineerimiseks (näiteks digiõppevara, veebikoosolekute ja sotsiaalmeedia abil).

Oman vaid teadlikkust antud valdkonnas. Katsetada õpilaste peal ei ole saanud. 

6. valdkond Õpilaste digipädevuse edendamine


6.1 Info- ja andmepädevus Õpitegevused, mis nõuavad õpilaselt digitehnoloogiate kasutamist info ja andmete otsimiseks, hindamiseks ja haldamiseks digikeskkonnas  Minu pädevustase
Rakendan mitmesuguseid õpitegevusi, mis nõuavad õpilastelt nende õpivajaduste rahuldamiseks digikeskkondades info ja andmete kriitilise meelega otsimist, hindamist ja haldamist (näiteks valikukriteeriumite kehtestamist, ebatäpsuste, puuduva info või kallutatuse tuvastamist, erinevate allikate kontrollimist info usaldusväärsuse hindamiseks ja valeteavet, rassismi ja ksenofoobiat levitava info haldamist).

Ei ole tegelikult praktiseerinud õpilastega info leidmisel selle analüüsimist, sest iseseisvalt minu õpilased ei kasutanud erit digivahendeid ja iseseisvalt nad info otsimisega hakkama ei saanud.

6.2 Suhtlus ja koostöö Õpitegevused, mis edendavad õpilase suhtlemist ja koostööd digikeskkonnas. Minu pädevustase - Olen teadlik õpitegevustest, mis tõhustavad õpilaste digisuhtlust ja -koostööd (näiteks e-posti, kiirsõnumite, sotsiaalvõrgustike jms kasutamisest suhtlemiseks õpetajate ja kaaslastega).

Tulevikus, võimalusel, kindlasti proovin, siiani ei ole olnud selliste teadmiste ja oskustega õpilasi. 

6.3  Sisu loomine  Õpitegevusted, mis edendavad õpilasete eneseväljendust digitaalsete teoste loomise kaudu. Minu pädevustase - Olen proovinud õpitegevusi, mis innustavad õpilasi looma ja muutma digisisu (näiteks teksti, esitlusi, heli ja videoid).

Olen juba antud aine raames leidnud palju vahvaid võimalusi, kuidas edaspidi läbi viia sisuloomisega seotud õppetegevusi. Ise ei oska meenutada, et oleksime klassis sisuloomega tegelenud.

6.4  Ohutus ja heaolu Õpilaste juhendamine digitehnoloogia ohutul kasutamisel, vähendades seejuures riske eesmärgiga tagada füüsiline, psühholoogiline ja sotsiaalne heaolu. Minu pädevustase -
Teostan mitmesuguseid õpitegevusi eesmärgiga innustada õpilasi digitaalse info loomises ja tarbimises vastutustundlikult ja eetiliselt tegutsema (näiteks sotsiaalmeediakanalite seadete kohandamine, isikuandmete ja eraelu puutumatuse kaitsmine, tugevate salasõnade loomine ning ebamugavust tekitavate isikute blokeerimine ja nendest teatamine).


Oma "oskuste õppe aines", mis hõlmas ka digivahendite kasutamist, õppisime alles parooli loomist, kindlasti edaspidi prooviksin  antud teemat õpilastega ka laiemalt käsitleda. 

6.5 Vastutustundlik kasutamine  Õpilaste juhendamine digitehnoloogiate vastutustundlikul ja eetilisel kasutamisel, nende digitaalidentiteedi, digijälje ja digimaine haldamisel  Minu pädevustase  Rakendan mitmesuguseid õpitegevusi, õpilaste vastutustundliku ja eetilise tegutsemise kujundamiseks nii digisisu tarbijate kui ka loojatena (näiteks kriitilist suhtumist veebist leitavasse infosse, reageerimist valeinfo levitamisele, positiivset käitumist veebis, andmekaitse ja autoriõiguse õigusaktide järgimist ning mitmekesisuse ja arvamuste paljususe austamist).
 
Oma oskuste aines, mis hõlmas ka digivahendite kasutamist, õppisime alles parooli loomist, kindlasti edaspidi prooviksin  antud teemat õpilastega ka laiemalt käsitleda.

6.6  Probleemilahendus Õpitegevused, milles õpilased kasutavad digitehnoloogiaid probleemide lahendamiseks. Minu pädevustase - Olen teadlik õpitegevustest, mis innustavad õpilasi kasutama digitehnoloogiaid probleemide mõistmiseks ja lahendamiseks (näiteks otsingumootori, abifunktsioonide ja rakenduste kasutamine info salvestamiseks, analüüsimiseks ja organiseerimiseks).

Olen teadlik antud valdkonnas, ei ole katsetanud õpilastega, võimaluse korral muidugi prooviks. 



Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olulised detailid, vahendab ka oma tundeid;    5)   kasutab kõnes aktiivselt liitlauseid;    6)  

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaalseks arenguks.  Hindamis

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tütar.  Peagi hakkasid