Skip to main content

Classroomscreeni

Katsetasin Classroomscreen võimalusi




Mulle meeldib erinevate taustade valimise võimalus, samas tundub, et osad taustad ei ole hea pildi kvaliteediga. Lasteaias või ka koolis töötades tundub väga super vahend, classroomiscreenis olev sound level, eriti lärmaka rühma puhul. Hea soodne (tasuta) võimalus rühma müravabaks muutmiseks, 

samuti kasutaksin edaspidises töös nii küsimustiku loomise võimalust kui ka nimede juhuslikku valikut

Mulle väga meeldib ka piltide lisamise võimalus õppetegevuste visualiseerimiseks. Lisaks ka video lisamise võimalus. Hea, kui ei pea mitu erinevat "tabi" lahti olema, vaid kõik ühel erkaanil. 
Pilte ja videoid lisades, pean lähtuma BIK kriteeriumitest - eriti tähelepanelik pean olema linkidega ja nende toimimise üles kontrollima - 

Tagamaks, et lapse ohutus on prioriteet 
Veendumaks, et sisu ei ole alaealistele kahjulik: see ei sisalda solvavat materjali ega muid kahjulikke elemente (nt pornograafia, rassistlik/vägivaldne/solvav/ksenofoobne sisu, pilt või video)
Tagamaks, et lapsi ei juhatata sobimatu sisu juurde, nagu kohatu sisuga välised veebisaidid või rakendused

"Töösümbolite" võimalust -  "Sosista sõbraga" "oleme vaikselt" "räägi paarilisega" "tööta grupis"  kasutaksin pigem klassiruumis kooliõpetajana aga samas näen võimalust ka lasteaialastega töötamisel - kasvõi sümbolite õppimisel. 

Valgusfoori nupukese kasutamisega mul esialgu küll ühtegi ideed ei tulnud, aga samas hea teada, et kui on mõnes õppetegevuses vaja kasutada foori, siis saan selle koheselt leida classroomscreenist. 

Timetabelit ma pigem kasutan isiklikult nii googles kui paberkandjal, nii et seda tulevikus ma suure tõenäosusega kasutama ei hakka classroomscreenis. 

Kella võimalus mulle väga meeldis, ka äratuste lisamine, samas meeldiks mulle veel rohkem, kui kella seiereid saaks muuta, et kasutada antud võimalust ka kella õpetamisel.  Ka taimer on hea, et lastele õpetada visuaalselt ajast aru saamist, näiteks.. öeldes, et meil on täpselt 5 minutit mänguaega ja siis läheme riietuma, saab ekraanile panna selle viie minutilise perioodi tahvlile tiksuma. Sama kehtib ka visual timeri kohta 

Grupi loomise viis oli mega lahe ja ma tulevikus kindlasti prooviksin seda. Hea visualiseerida ka näiteks koolitunnis tahvlile, et kes kus grupis on ja kui kellelegi klassist ei meeldi, kus grupis ta on, siis pole ka õpilased kellelegi etteheiteid teha, sest grupid on moodustatud juhuslikult classroomscreeni poolt. 

Ka täringu kasutamisega lasteaiaõpetaja ma hetkel ideid ei leia, aga alustuseks, on hea kasvõi sel viisil kasutada, kui mõni mäng vajab täringut, aga täring puudub. 

"Event counter" oleks vahva viis jõulukuul loendada päevi jõululaupäevani, mil jõuluvana saabub laste juurde.

Joonistamise võimalus on tore - lubada ka lastel täiendada ekraani ja käsitletavat teemat joonistuste kaudu. 

QR koodi loomise võimalust ma pigem lasteaialastega ei kasutaks, sest tavapäraselt neil ei ole omal käepärast nutivahendeid, millega qr koode lugeda. Qr kood avab teksti, mille ise sisestanud oled. 

Kleepsudest meeldisid mulle eriti matemaatika valdkonna kleepsud, millega oleks super lihtne tundi visualiseerida. 


Õpetaja digipädevuse mudelist lähtuvalt - eesmärk : Digitehnoloogia ja -õppevara kasutamine õpetamise tõhustamiseks. Uute õppemeetodite väljatöötamine ja katsetamine.

Classroomscreen kindlasti täidab seda eesmärki, sest sellisel juhul kasutatakse digitehnoloogiat, et tõhustada õppimist, ning klass / rühm, kellega seda veel kasutatud pole, näeb seda kindlasti kui uut õppimismeetodi.

Comments

Popular posts from this blog

KAHOOT MÄNG

  Tegin Kahoot keskkonnas 6-7 aastastele lastele sügise teemalise mängu.  Mäng asub  siin . Mängu luues lähtusin nii Keel ja kõne, kui Mina ja keskkond valdkondade eeldatavatest õppetulemustest (märgitud paksus kirjas).  Kahoot on ette nähtud viimasele lasteaiarühmale või esimese klassi lastele, sest vajab iseseisvaks lahendamiseks üsna head lugemisoskust. Seetõttu pigem panustaksin rühmatööle, kus rühmas ka lapsi, kes oskavad hästi lugeda.  Moodustaksin näiteks 3-4 liikmelised rühmad, et lahendada Kahooti.    (4) Õppe- ja kasvatustegevuse tulemusel 6–7aastane laps:    1)   tuleb toime nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega suhtlemisel; arvestab kaassuhtleja ja suhtlemise paigaga;    2)   saab aru kuuldu sisust ja suudab sellele sobivalt reageerida;    3)   suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda;    4)   jutustab pildi, kuuldud teksti või oma kogemuse alusel, annab edasi põhisisu ja olulised detailid, vahendab ka oma tundeid;    5)   kasutab kõnes aktiivselt liitlauseid;    6)  

Kodutöö puudujatele - Digitehnoloogia võimalused lapse arengu hindamisel

  miks on lapse arengu hindamine vajalik? mõista lapse individuaalseid omadusi,  tuvastada võimalikke erivajadusi,  toetada enesehinnangu kujunemist,  suunata õppe- ja kasvatustegevust koostöös lapsevanematega.  (Häidkind, 2012) DIGITEHNOLOOGIA KASUTAMINE LASTEAIAS Tehnoloogia on muutunud tänapäeva laste igapäevaelu lahutamatuks osaks (Kollom et al, 2022). KELA RÕK (2008) rõhutab digitehnoloogia vajalikkust laste õppeprotsessis. Õppekava käsitleb õppimist kui elukestvat protsessi, mis mõjutab laste teadmisi, hoiakuid ja oskusi. Lisaks seostatakse tehiskeskkonna ja digikeskkonna mõju laste igapäevaeluga, tunnistades, et digitaalkeskkond on oluline osa nende kasvukeskkonnast. Kutsestandard Õpetaja, tase 6 (2023) rõhutab, et õpetaja peaks olema teadlik digivahendite võimalustest ja nende kasutamise riskidest ning oskama neid tõhusalt kasutada. Digivahendeid kasutatakse mitmel eesmärgil, sealhulgas õppija toetamiseks, õpetamiseks, koostööks ja enda professionaalseks arenguks.  Hindamis

Tere tulemast!

 Mina olen Mai-Liis, Olen käesolevast aastast  Tallinna Ülikooli Alushariduse pedagoogika magistrant ja kolme armsa tütre ema, lapsed on vanuses 8, 5 ja 1, seega hetkel olen lapsehoolduspuhkusel. Keskkooli lõpus valisin kõrghariduse suunaks alushariduse pedagoogika, kuna soovisin juba väikese tüdrukuna hakata lasteaia õpetajaks. Olles lõputunnistuse kätte saanud, suundusingi Tallinna Kullatera lasteaeda tööle. Kokku olin seal õpetajana mõned aastad ja kasvasin ka ise koos kahe erineva Liblikate rühmaga, kuniks elu tõi mind elama Kiili valda.  Peale teise lapse lasteaiaealiseks saamist suundusin tööle hoopis kooli. Esialgu olin koduõpetaja ühele armsale tütarlapsele Kiili Gümnaasiumi õpetajate koosseisus ning peagi - jaanuari kuus võtsin vastu töö Järveküla koolis, esialgu oli mul pool aastat väikeklassis vaid üks HEV õpilane, hiljem liitus klassiga ka teine. Mõlemad õpilased olid lihtsustatud õppekaval.  Ka see teekond sai läbi aastal 2023, mil sündis minu kolmas tütar.  Peagi hakkasid